KOMUNIKAT BEZPIECZEŃSTWA

Pałucki Bank Spółdzielczy w Wągrowcu przypomina o konieczności zachowania ostrożności podczas logowania do bankowości internetowej.

Bank przypomina, że:

  • nigdy nie wymaga podania kodu SMS podczas logowania,
  • nigdy i w żadnej formie (tj. telefon, e-mail, komunikat itp.) nie będzie prosił o podanie hasła (haseł), kodów dostępu do serwisu bankowości internetowej,
  • przed zatwierdzeniem transakcji każdorazowo należy uważnie przeczytać treść otrzymanego SMS-a, aby upewnić się, że dotyczy on właściwej, zleconej przez Klienta operacji,
  • należy na bieżąco zapoznawać się z komunikatami bezpieczeństwa przesyłanymi przez Bank przez kanał Internet Bankingu, bo tam zamieszczane są ważne informacje i ostrzeżenia,
  • jeśli w procesie logowania wyświetlona zostanie reklama blokująca okno przeglądarki bądź komunikat informujący o przerwie technicznej lub podobny, należy niezwłocznie zawiadomić Bank oraz czasowo wstrzymać się od korzystania z systemu bankowości elektronicznej.

Ważne:

  • nigdy nie udostępniaj loginu oraz hasła osobom trzecim i nie podawaj ich na żadnych nieszyfrowanych stronach;
  • zaleca się logowanie do serwisu bankowości elektronicznej zawsze poprzez stronę wskazaną przez Bank https://ekonto.paluckibs.pl;
  • zanim się zalogujesz sprawdź czy adres strony jest prawidłowy i czy strona jest stroną szyfrowaną czyli jest adres zaczyna się od https://, adres w oknie przeglądarki powinien wyglądać następująco: https://ekonto.paluckibs.pl;
  • dbaj o bezpieczeństwo Twojego komputera, instaluj tylko legalne oprogramowanie oraz wszystkie zalecane poprawki;
  • zawsze używaj zaktualizowanego oprogramowania antywirusowego oraz zapory (firewall);
  • dbaj o to, aby Twoja przeglądarka internetowa była zawsze aktualna;
  • sprawdź czy na stronie znajduje się certyfikat i czy jest poprawny:
  • Certyfikat jest to znaczek zamkniętej kłódki, który najczęściej pojawia się w przeglądarce przy adresie strony lub w dolnym pasku przeglądarki (w zależności od wykorzystywanej przeglądarki), a poprawność certyfikatu możemy sprawdzić korzystając instrukcji http://www.paluckibs.pl/certyfikat.html, informacje które możemy tam odczytać to miedzy innymi:
          • certyfikat wystawiony jest dla domeny: ekonto.paluckibs.pl
          • wystawcą certyfikatu jest: Certum Extended Validation CA SHA2
          • certyfikat wystawiany jest dla: Pałucki Bank Spółdzielczy w Wągrowcu, ul. Kolejowa 19, 62-100 Wągrowiec
  • zamknięta kłódka świadczy o poprawnym certyfikacie SSL i szyfrowaniu połączenia.

Na stronie Banku http://www.paluckibs.pl w zakładce Bezpieczeństwo znajdują się Podstawowe informacje dotyczące bezpieczeństwa korzystania z bankowości elektronicznej.

Jeżeli pojawiają się jakiekolwiek pytania lub wątpliwości związane z bezpiecznym korzystaniem z systemu bankowości internetowej prosimy o kontakt z Bankiem.