Uwaga! Od 1 czerwca 2024 r., banki będą miały obowiązek weryfikować czy numer PESEL klienta nie jest zastrzeżony.
Obowiązkowa weryfikacja numeru PESEL dotyczyć będzie wybranych produktów i usług bankowych dla konsumentów.
Sprawdzimy czy nie masz zastrzeżonego numeru PESEL w przypadku:
– otwarcia rachunku oszczędnościowo – rozliczeniowego,
– otwarcia rachunku oszczędnościowego,
– podpisania umowy o kredyt gotówkowy, kredyt odnawialny w ROR, kartę kredytową, kredyt hipoteczny, pożyczkę hipoteczną,
– wypłaty gotówkowej z rachunku bankowego, która pojedynczo albo jako kolejna spowoduje, że suma wypłat gotówkowych dokonanych w danym dniu, we wszystkich Oddziałach naszego Banku, przekracza trzykrotność minimalnego wynagrodzenia za pracę.
Jeśli w wyniku weryfikacji w rejestrze zastrzeżeń numerów PESEL okaże się, że numer PESEL jest zastrzeżony:
– mamy prawo odmówić zawarcia umowy o otwarcie rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego lub rachunku oszczędnościowego,
– mamy prawo odmówić zawarcia umowy o kredyt gotówkowy, kredyt odnawialny w ROR, kartę kredytową, kredyt hipoteczny, pożyczkę hipoteczną,
– klient nie wypłaci gotówki w kasie banku – w ciągu 12 godzin od złożenia takiej dyspozycji.
PESEL można zastrzec i cofnąć jego zastrzeżenie w aplikacji mObywatel (wersja 2.0), w serwisie internetowym mObywatel.gov.pl oraz w każdym urzędzie gminy.