Bezpieczne płatności w internecie z usługą 3D Secure
Co to jest usługa 3D Secure?
Usługa 3D Secure to dodatkowe, darmowe zabezpieczenie płatności kartą w internecie.
Jak działa usługa 3D Secure?
Jeśli płacisz kartą płatniczą w sklepie internetowym, który obsługuje 3D Secure, wymagane może być dodatkowe potwierdzenie transakcji.
Zakupy kartą w internecie z usługą 3D Secure potwierdzisz na dwa sposoby. Poznaj i wybierz najwygodniejszy dla siebie:
- w aplikacji mobilnej Nasz Bank Android iOS
- poprzez udzielenie odpowiedzi na pytanie weryfikacyjne oraz podanie hasła 3D Secure (jednorazowego kodu SMS), które otrzymasz na numer telefonu komórkowego podany przez Ciebie do kontaktu w Twoim Banku.
Zarówno aktywacji usługi 3D Secure jak i wyboru sposobu potwierdzania transakcji w aplikacji Nasz Bank lub poprzez odpowiedź na pytanie weryfikacyjne (w tym ustalisz odpowiedź na to pytanie) dokonasz w placówce Banku lub poprzez bezpłatną infolinię pod numerem 800 888 888 lub 61 647 28 46 (z zagranicy; opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora). Infolinia dostępna jest przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia.
Wpisując odpowiedź na pytanie weryfikacyjne pamiętaj, że musi być zgodna z tym co zostało podane w Banku lub na Infolinii. Koniecznie zachowaj odpowiednią wielkość liter i prawidłowo wpisz wszystkie znaki polskie i specjalne.
Pamiętaj, że jeśli żadna ze wskazanych metod potwierdzania transakcji nie została przez Ciebie wybrana, nie zapłacisz kartą w internecie z użyciem metody 3D Secure.
Aktywacja usługi 3D Secure
Usługa 3D Secure działa od momentu aktywacji karty – nie musisz wykonywać żadnych dodatkowych czynności w celu aktywacji tej usługi.
Jak przebiega transakcja z usługą 3D Secure?
- Wejdź na stronę sklepu obsługującego płatności 3D Secure – oznaczoną symbolami poniżej:
- Wybierz płatność kartą i podaj jej dane:
- Numer karty
- Imię i Nazwisko
- Datę ważności
- Kod CVV2/CVC2, który znajdziesz na odwrocie karty, obok paska do podpisu
- Sprawdź poprawność danych
- Potwierdź hasłem 3D Secure
Płatności kartą w internecie możesz potwierdzić poprzez udzielenie odpowiedzi na pytanie weryfikacyjne i podanie hasła 3D Secure (kodu SMS) , lub za pomocą aplikacji mobilnej Nasz Bank .
Pamiętaj, że nie zawsze płatności kartą w sklepach internetowych będą wymagały dodatkowej weryfikacji w usłudze 3D Secure – zależy to od sklepu internetowego.
Zablokowanie usługi 3D Secure
Jeśli 3 razy podasz błędną odpowiedź na pytanie weryfikacyjne lub błędne hasło 3D Secure, usługa zostanie zablokowana do końca dnia. Automatycznie o godzinie 00:00 dnia następnego usługa zostanie odblokowana i kolejne płatności będą możliwe.
Jak odblokować usługę 3D Secure?
Jeśli nie udeje Ci się zapłacić kartą w sklepach internetowych, które obsługują 3D Secure, skontaktuj się z nami. Zadzwoń pod bezpłatną infolinię 800 888 888 lub pod numer 61 647 28 46 (z zagranicy, opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora). Infolinia dostępna jest przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia.