Aplikacja Portfel SGB
Zmiany w Portfelu SGB od 1 kwietnia 2021 r.
Klient indywidualny
Od 1 kwietnia 2021 r. wyłączamy aplikację Portfel SGB dla klientów indywidualnych.
Nie zalogujesz się już do aplikacji i nie skorzystasz z funkcji płatności mobilnych telefonem.
Obsługa kart debetowych i kredytowych w PLN oraz BLIK również będą niedostępne.
Korzystaj z nowej aplikacji mobilnej, Nasz Bank. Dowiedz się więcej.
Klient instytucjonalny
Aplikacja Portfel SGB dla klientów instytucjonalnych będzie nadal funkcjonować, ale wyłączamy płatności kartami stokenizowanymi.
Możesz korzystać z pozostałych funkcji aplikacji, w tym dodawać karty, aktywować BLIKA czy wykonywać płatności BLIKIEM.
————————————————————————————————————————————————————————————————————————————
Dzięki aplikacji Portfel SGB masz możliwość sprawdzenia środków dostępnych dla karty płatniczej wydanej w ramach Spółdzielczej Grupy Bankowej, podglądu historii transakcji dokonanych kartą, a przypadku posiadania karty mobilnej – dokonywania szybkich płatności zbliżeniowych za pomocą Twojego telefonu.
Funkcjonalności aplikacji Portfel SGB:
- możliwość dodania w aplikacji każdej karty płatniczej wydanej w Banku należącym do Spółdzielczej Grupy Bankowej,
- możliwość sprawdzenia środków dostępnych dla karty
- podgląd historii transakcji dokonanych kartą,
- szybkie płatności telefonem (w przypadku posiadania karty mobilnej),
- możliwość zmiany kodu dostępu do aplikacji,
- podgląd szczegółów karty kredytowej (limit kredytowy, minimalna kwota do spłaty, termin spłaty kwoty minimalnej itp.), jeśli użytkownik aplikacji nie posiada takich informacji w ramach usługi bankowości elektronicznej,
- włączanie/wyłączanie płatności automatycznych do karty mobilnej,
- informacja o liczbie transakcji możliwych do dokonania kartą mobilną bez dostępu do Internetu,
- możliwość ręcznej aktualizacji kluczy niezbędnych do dokonania transakcji.
Wymagania formalne:
- posiadanie w Banku należącym do Spółdzielczej Grupy Bankowej co najmniej jednej karty wydanej na podstawie umowy,
- aktywacja aplikacji Portfel SGB w telefonie,
- akceptacja Warunków korzystania z Portfela SGB (treść dostępna jest poniżej na stronie internetowej)
- akceptacja Umowy licencyjnej w przypadku dodawania karty mobilnej (treść dostępna jest poniżej na stronie internetowej).
Wymagania techniczne:
- system Android w wersji minimum 4.4,
- dostęp do Internetu w momencie aktywacji aplikacji Portfel SGB,
- telefon z funkcją NFC (dotyczy tylko kart mobilnych).
Karta mobilna umożliwia dokonywanie szybkich i wygodnych płatności zbliżeniowych za pomocą Twojego telefonu w każdym punkcie handlowo-usługowym w kraju i zagranicą, akceptującym transakcje zbliżeniowe Visa. Aplikacja wykorzystuje technologię HCE dzięki czemu jest całkowicie niezależna od operatorów telefonii komórkowej i posiadanej karty SIM (nie trzeba posiadać karty SIM NFC). Aby zostać posiadaczem karty mobilnej wystarczy pobrać bezpłatną aplikację Portfel SGB i udać się do najbliższej placówki Banku, gdzie po dopełnieniu formalności otrzymasz komplet danych do aktywacji na Twoim telefonie. Aby dokonać transakcji niezbędne jest włączenie komunikacji NFC i zbliżenie telefonu z odblokowanym ekranem do czytnika kart zbliżeniowych, jeśli w aplikacji masz włączone „płatności automatyczne’’. Jeżeli ta opcja jest wyłączona, to należy zalogować się do aplikacji i wybrać opcję „zapłać”dostępną pod wizerunkiem karty mobilnej. Do dokonywania transakcji dostęp do Internetu nie jest potrzebny, jednak jest konieczny w przypadku wygaśnięcia ważności kluczy niezbędnych do dokonywania transakcji lub ich wyczerpania.
Szczegóły oferty, w tym informacje o opłatach i prowizjach, dostępne są w placówkach Banków należących do Spółdzielczej Grupy Bankowej, mających w swojej ofercie karty mobilne.
UWAGA:
W celu zachowania maksymalnego poziomu bezpieczeństwa w korzystaniu z aplikacji Portfel SGB pamiętaj o:
- instalacji i bieżącej aktualizacji oprogramowania antywirusowego w telefonie,
- instalowaniu w telefonie wyłącznie aplikacji pobranych z Google Play pochodzących od zaufanych i znanych dostawców.