Ostrzegamy przed kampanią, w której przestępcy rozsyłają fałszywe SMS’y, wiadomości e-mail informujące o zatrzymaniu przesyłki, dokonaniu dopłaty do przesyłki czy dokonaniu zwrotu środków za odesłaną przesyłkę.
PAMIĘTAJ
- jeśli pojawił się błąd przy płatności, zwróć uwagę czy nie zostaniesz przekierowany na oszukańczą stronę, która tylko przypomina prawdziwą;
- jeśli dostaniesz komunikat o niedopłacie drobnej kwoty może być to próba oszustwa- wyłudzenie loginu i hasła do bankowości internetowej;
- nigdy nie ujawniaj informacji poufnych np.: kodów do bankowości internetowej, kodów BLIK lub kodów 3D Secure wykorzystywanych do potwierdzenia transakcji kartowych w Internecie przychodzących na telefon;
- przed zatwierdzeniem płatności zawsze uważnie czytaj treść SMS-ów jakie przychodzą na twój telefon lub komunikatów w aplikacji mobilnej banku – z ich treści może wynikać, iż akceptujesz transakcję, którą realizują oszuści;
- nie instaluj dodatkowego oprogramowania, które jest „rzekomo” wymagane z uwagi na tzw. „bezpieczeństwo płatności”, lub które umożliwi udzielenie Ci zdalnego wsparcia;
- nie klikaj na linki przesłane w niespodziewanych wiadomościach e-mail lub SMS’ach.
Jeśli już kliknąłeś w link i przypuszczasz, że przekazałeś dane karty, dane do logowania na fałszywej stronie – pilnie skontaktuj się z Bankiem!
- Możesz sam zastrzec kartę dzwoniąc na nr telefonu +48 22 515 31 50 !
- Możesz sam zablokować dostęp do serwisu bankowości elektronicznej:
→ dzwoniąc pod nr telefonu 67 268 14 50 ;
→ logując się do bankowości elektronicznej przejść do zakładki: Ustawienia dalej Kanały dostępu i urządzenia i wybrać Zablokuj
→ w aplikacji mobilnej NASZ BANK wybierając „profil główny/zablokuj dostęp do bankowości elektronicznej”