Uwaga! Od 1 czerwca 2024 r., banki będą miały obowiązek weryfikować czy numer PESEL klienta nie jest zastrzeżony.

Obowiązkowa weryfikacja numeru PESEL dotyczyć będzie wybranych produktów i usług bankowych dla konsumentów.

Sprawdzimy czy nie masz zastrzeżonego numeru PESEL w przypadku:

– otwarcia rachunku oszczędnościowo – rozliczeniowego,

– otwarcia rachunku oszczędnościowego,

– podpisania umowy o kredyt gotówkowy, kredyt odnawialny w ROR, kartę kredytową, kredyt hipoteczny, pożyczkę hipoteczną,

– wypłaty gotówkowej z rachunku bankowego, która pojedynczo albo jako kolejna spowoduje, że suma wypłat gotówkowych dokonanych w danym dniu, we wszystkich Oddziałach naszego Banku, przekracza trzykrotność minimalnego wynagrodzenia za pracę.

 

Jeśli w wyniku weryfikacji w rejestrze zastrzeżeń numerów PESEL okaże się, że numer PESEL jest zastrzeżony:

– mamy prawo odmówić zawarcia umowy o otwarcie rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego lub rachunku oszczędnościowego,

– mamy prawo odmówić zawarcia umowy o kredyt gotówkowy, kredyt odnawialny w ROR, kartę kredytową, kredyt hipoteczny, pożyczkę hipoteczną,

– klient nie wypłaci gotówki w kasie banku – w ciągu 12 godzin od złożenia takiej dyspozycji.

 

PESEL można zastrzec i cofnąć jego zastrzeżenie w aplikacji mObywatel (wersja 2.0), w serwisie internetowym mObywatel.gov.pl oraz w każdym urzędzie gminy.