Pałucki Bank Spółdzielczy w Wągrowcu ostrzega przed próbami oszustw, gdzie przestępcy podszywają się pod banki i ich pracowników.

Banki w Polsce ostrzegają, że mają miejsce sytuacje, kiedy to oszuści podszywają się pod pracowników infolinii banków. Przestępcy dzwonią w sprawie rzekomych podejrzanych transakcji na koncie/karcie i proszą klientów o podanie danych oraz zainstalowanie aplikacji np. QuickSupport, która umożliwia zdalne sterowanie urządzeniem użytkownika.

Jeden z banków w komunikacie poinformował, że podczas rozmowy mogą wyświetlać się numery banku, a oszuści dysponują niektórymi danymi klienta.

Oszuści rozsyłają wiadomości z fałszywych adresów mailowych, które sugerują, że przychodzą one z banku.

Zachowaj czujność:

  • nie pobieraj żadnej podejrzanej aplikacji!
  • konsultanci lub pracownicy banków nigdy nie zachęcają do pobierania żadnych aplikacji do szybkiej obsługi klienta czy do podniesienia poziomu bezpieczeństwa realizowanych transakcji,
  • banki nigdy mailowo nie poproszą Cię o zaktualizowanie systemu zabezpieczeń poprzez kliknięcie w przesłany link, a tym bardziej o potwierdzenie danych osobowych w ten sposób,
  • uważaj na fałszywe strony do logowania do bankowości internetowej,
  • sprawdzaj czy maile od banków nie są podejrzane,
  • nie udostępniaj nikomu poufnych danych np. numeru karty płatniczej, kodu CVV, loginu, hasła, kodu, PIN-u itp.

 

Bank dokłada starań, aby jeśli to konieczne, kontaktowali się z Tobą pracownicy, których znasz z codziennej obsługi w placówce.

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości czy na pewno kontaktuje się z Tobą bank – rozłącz się i sam zadzwoń do banku.