Ponownie ostrzegamy przed przestępcami, którzy podają się za pracowników banku lub innych zaufanych instytucji (np. policjantów).

Oszuści podają się za pracowników Banku pod pretekstem weryfikacji podejrzanego logowania czy transakcji. Proszą o instalację oprogramowania, dzięki któremu mogą przejąć kontrolę nad pulpitem, np. Any Desk, TeamViewer.

!!! Pamiętaj, pracownicy naszego Banku nigdy nie zadzwonią do Ciebie z numeru infolinii 800 888 888. Z tego numeru korzystamy tylko, aby odbierać połączenia.

Przestępcy próbują podszywać się również pod pracowników zaufanych instytucji (np. policjantów). Informują o zagrożeniu finansów na koncie. Proszą o przekazanie pieniędzy na „konto techniczne”, na którym będą bezpieczne. Nie rób tego!

Przestępcy mogą korzystać z techniki tzw. spoofingu numeru telefonu, w taki sposób, by na Twoim telefonie wyświetlił się numer infolinii banku lub zaufanego pracownika banku. W rzeczywistości chcą m.in. zdobyć dane do logowania, narzędzia autoryzacyjnego lub Twoje inne, równie cenne dane.

Przypominamy też, że pracownicy banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poproszą Cię o:

  • podanie haseł dostępu, kodów PIN/SMS lub innych danych pozwalających na dokonanie transakcji

  • instalację jakiegokolwiek oprogramowania na Twoim komputerze lub telefonie.

W przypadku, gdy:

  • odbierzesz podejrzany telefon lub wiadomość tekstową od osoby podającej się za pracownika banku lub instytucji zaufanej

  • masz jakiekolwiek wątpliwości, czy zasadne jest podawanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego lub innych danych

  • podczas korzystania z elektronicznych kanałów dostępu spotkasz się z sytuacją, która wyda Ci się nietypowa, podejrzana lub wzbudzi Twoje zaniepokojenie

rozłącz się i skontaktuj się z bankiem.

Pamiętaj – nigdy nie podawaj przez telefon nadmiarowych informacji. Nie zdradzaj szczegółów swoich transakcji. Nie oddzwaniaj na połączenie, z którego wcześniej rozmawiałeś z podejrzanym rozmówcą!

Jeżeli masz wątpliwości – skontaktuj się osobiście z placówką banku lub zadzwoń do nas na znany Tobie numer telefonu (koniecznie wybierz numer ręcznie, najlepiej korzystając z innego urządzenia).

Nasze numery kontaktowe znajdziesz na www.paluckibs.pl/kontakt lub na stronie do logowania do bankowości internetowej.

Zawsze też ręcznie wpisuj pełen adres strony banku w pasku adresu przeglądarki (znajduje się u góry okna z otwartą przeglądarką internetową).

Kontakt z Infolinią SGB:

    • 800 88 88 88 (bezpłatne połączenie)

    • 61 647 28 46 (z zagranicy; opłata zgoda z taryfą operatora).