Pałucki Bank Spółdzielczy w Wągrowcu ostrzega przed próbami oszustw typu:

  • oszuści wysyłają wiadomości e-mail zawierające informację o logowaniu z nowego urządzenia wraz z linkiem do niebezpiecznej witryny pod hasłem: SPRAWDŹ AKTYWNOŚĆ – w ten sposób cyberprzestępcy próbują wymusić na użytkowniku, aby sprawdził czy to on zalogował się do systemu.

Klikając w link SRAWDŹ AKTYWNOŚĆ udostępniasz możliwość przejęcia oszustowi danych logowania do bankowości internetowej, przejęcie kontroli nad kontem bankowym lub urządzeniem, z którego logujesz się do bankowości elektronicznej.

PAMIĘTAJ!

Jeśli nie masz pewności, czy wiadomość od banku jest prawdziwa, to sprawdź adres e-mail nadawcy i porównaj czy jest DOKŁADNIE taki sam, jak w innej wiadomości
z banku. Jeśli adresy się różnią chociażby jednym znakiem to możliwe, że masz
do czynienia z oszustwem.

Nie klikaj w link, zignoruj go, sprawę możesz zgłosić do banku!

Jeśli kliknąłeś w link i przypuszczasz, że przekazałeś dane do logowania na fałszywej stronie pilnie skontaktuj się z bankiem!

  • przestępcy podszywają się pod pracowników banku: ostrzegamy przed telefonami
    od osób, które podając się za pracowników banku oraz powołując się na względy bezpieczeństwa nakłaniają Cię do zainstalowania aplikacji na Twoim urządzeniu, która miałaby podnosić poziom bezpieczeństwa wykonywanych przez Ciebie transakcji lub dostępu do usługi Internet Banking.
PAMIĘTAJ!

Twój Bank nie wymaga instalacji na urządzeniach, z których logujesz się do usługi IB, żadnego dodatkowego oprogramowania, które miałoby rzekomo podnosić poziom bezpieczeństwa realizowanych przez Ciebie operacji.

Gdy do Ciebie dzwonimy to podczas rozmowy nigdy nie prosimy Cię o podanie haseł dostępu do żadnego z serwisów czy to internetowego, czy mobilnego.

Jeśli otrzymasz tego typu telefon, wyda Ci się on nietypowy lub wzbudzi Twoje zaniepokojenie, skontaktuj się z Bankiem!