Przestępcy twierdzą, że Twoje konto jest zagrożone, trwa tajna akcja lub złożono wniosek kredytowy. Wywierają presję, chcą być z Tobą na linii, nawet w oddziale, mówią Ci, co powiedzieć, zabraniają kontaktu z bliskimi. Ich celem jest wyłudzenie pieniędzy, danych lub przejęcie kontroli nad urządzeniem.

Pamiętaj:

❌ Bank nigdy nie poprosi Cię o użycie karty płatniczej w celu „zabezpieczenia środków” – nie prosimy o przyłożenie karty do telefonu (NFC), by rzekomo ochronić Twoje pieniądze.

❌ Pracownik banku nigdy nie poprosi o hasła, kody BLIK/SMS.

❌ Pracownik nie wysyła linków do pobrania aplikacji banku.

❌ Pracownik nie zabrania rozmowy z rodziną czy policją.

❌ Pracownik banku nigdy nie poprosi Ciebie o zainstalowanie aplikacji mobilnej z nieznanej strony, linka z SMS-a czy komunikatora w celu zabezpieczenia Twoich środków.

📞 Bank nigdy nie dzwoni z numerów infolinii 800 88 88 88 / 61 647 28 46. Na te numery tylko Ty możesz zadzwonić.

 

Co zrobić, jeśli masz wątpliwości?

Zakończ rozmowę natychmiast i skontaktuj się bezpośrednio z placówką banku lub z Infolinią SGB.