Zmiany w logowaniu do bankowości elektronicznej i autoryzacji operacji
od 14 września 2019 roku
Szanowni Klienci!
Od 14 września 2019 roku zmieniamy:
- sposób logowania do bankowości elektronicznej – wprowadzamy silne uwierzytelnianie – będziemy wymagać kodu uwierzytelnienia (ustawionego przez Klienta) i hasła SMS, bądź autoryzacji mobilnej lub kodu z aplikacji nPodpis (Bankowość Internetowa dla Firm),
- skracamy czas trwania sesji w przypadku braku wykonywanych czynności,
- udostępniamy aplikację mobilną do bankowości internetowej NASZ BANK.
Na czym polegają zmiany?
- co najmniej raz na 90 dni poprosimy Cię dodatkowo o wprowadzenie bezpłatnego hasła SMS wraz kodem uwierzytelnienia lub kodu z aplikacji nPodpis (Bankowość Internetowa dla Firm);
- jeśli po zalogowaniu się do systemu bankowości internetowej przez 5 minut nie wykonasz żadnej czynności, przerwiemy Twoją sesję i wylogujemy Cię automatycznie; aby dalej korzystać z bankowości internetowej wymagane będzie ponowne logowanie;
- udostępniamy aplikację mobilną NASZ BANK do obsługi bankowości internetowej (nie dotyczy Bankowości Internetowej dla Firm); będzie ona mogła być również wykorzystywana jako metoda autoryzacji przy logowaniu i potwierdzaniu operacji (o szczegółach poinformujemy odrębną wiadomością).
Szczegóły dotyczące zmian w logowaniu i autoryzacji:
Bankowość Internetowa dla Firm
Dlaczego wprowadzamy zmiany?
Powodem zmian są wymogi określone w nowych przepisach prawa – w znowelizowanej ustawie o usługach płatniczych (wdrażającej wymogi Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2015/2366 z dnia 25 listopada 2015 r. tzw. dyrektywy PSD2) i w Rozporządzeniu Delegowanym Komisji (UE) 2018/389 z dnia 27 listopada 2017 r., w tym wymóg silnego uwierzytelnienia i dynamicznego połączenia. Zmiany te mają na celu przede wszystkim lepsze zabezpieczenie dostępu do Twoich pieniędzy.
W przypadku problemów z zalogowaniem się do bankowości internetowej po 14 września 2019 r. prosimy o kontakt z Placówką Banku.